Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok
účinné od 11. 04. 2024

prijaté nižšie uvedeného dňa, mesiaca a roku

Obchodná spoločnosť MK FLORIA, spol. s r. o., IČO: 271 55 731, sídlom Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu v Prahe, oddiel C, vložka 100523 (ďalej len „predávajúci“), vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok (ďalej len „ VOP “).

I.

Účel VOP

1) Účelom týchto VOP je upraviť práva a povinnosti medzi predávajúcim a jednotlivými kupujúcimi pri uzatváraní kúpnych zmlúv na diaľku, ktorých predmetom kúpy je tovar ponúkaný predávajúcim v rámci jeho internetového obchodu prevádzkovaného na internetových stránkach www.mkf.sk .

2) Ustanovenia týchto VOP sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim ako podnikateľom (osobou, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti) a kupujúcimi. 

3) Ak sú kupujúci spotrebiteľmi, aplikujú sa na právny vzťah zmluvných strán tieto VOP ako celok a ďalej najmä zákon č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“), zákon č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákon č. 102/2014 Z. z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“), a ďalšie právne predpisy Slovenskej republiky, prípadne Európskej únie. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. 

4) Ak sú kupujúci podnikateľmi, či ak kupujúci nie sú spotrebiteľmi vo zmysle právnych predpisov Slovenskej republiky:

a) budú aplikované iba nasledujúce ustanovenia týchto VOP: čl. I. VOP, čl. II. ods. 1) a 2) VOP, čl. III. VOP, čl. IV. VOP, čl. V. až čl. IX. VOP, čl. XI. ods. 10) VOP, čl. XIII. a čl. XIV. týchto VOP;

b) sa tieto VOP a jednotlivé kúpne zmluvy v plnom rozsahu riadia právnym poriadkom Českej republiky, ak nestanovia tieto VOP v rozsahu, v ktorom sa použijú (písm. a) zhora) inak, najmä českým zákonom č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“). Zmluvné strany dojednávajú právomoc súdov České republiky pre riešenie všetkých sporov vznikajúcich z kúpnej zmluvy a v súvislosti s ňou, alebo pre riešenie iných záležitostí vznikajúcich z kúpnej zmluvy a v súvislosti s ňou. Platí, že v prípade rozhodovania sporov vznikajúcich z kúpnej zmluvy a s kúpnou zmluvou súvisiacich a pre riešenie iných záležitostí vznikajúcich z kúpnej zmluvy a v súvislosti s ňou, bude miestne príslušným súdom prvého stupňa Obvodný súd pre Prahu 10, ak je daná vecná príslušnosť okresného súdu, a Mestský súd v Prahe, ak je daná vecná príslušnosť krajského súdu;

c) platí, že ustanovenia týchto VOP, v rozsahu, v akom sa použijú, sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy;

d) platí, že ustanovenia tohto odseku odlišné od VOP a písomné dojednanie medzi zmluvnými stranami odlišné od VOP má pred týmito VOP prednosť;

e) pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP nie je kupujúci oprávnený uplatňovať žiadne práva zo zodpovednosti za vady;

f) vylučuje sa použitie § 1732 ods. 2) OZ.

5) Pre vylúčenie pochybností platí, že každá osoba identifikujúca sa voči predávajúcemu svojim IČO sa považuje za kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom.

II.

Informácie o predávajúcom

1) Základné údaje o predávajúcom:

obchodná firma: MK FLORIA, spol. s r. o.

IČO: 271 55 731

DIČ: CZ27155731 

sídlo: Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

registrový súd: Mestský súd v Prahe, oddiel C, vložka 100523

základné imanie: 200 000,- Kč

splatené: 100 %

číslo bankového účtu: 0632157866 / 0900

IBAN: SK9509000000000632157866

BIC: GIBASKBX

adresa pre doručovanie elektronickej pošty: mkfloria@mkfloria.cz

telefónne číslo: + 420 775 310 094 , +420 773 798 019

adresa pre uplatnenie reklamácie:

- email: mkf@mkf.sk

- adresa: MK FLORIA, spol. s r. o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

adresa pre podanie sťažnosti či iného podnetu:

- email: mkf@mkf.sk

- adresa: MK FLORIA, spol. s r. o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

2) Kontaktné údaje ako poštová adresa pre doručovanie, e-mail a telefónne čísla sú ďalej uvedené na internetových stránkach www.mkf.sk v záložke " Kontaktné informácie MKF ".

3) Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1), písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

4) Orgány dozoru sú:

- Slovenská obchodná inšpekcia - https://www.soi.sk/

- Česká obchodní inspekce - https://www.coi.cz/

- obecný živnostenský úrad predávajúceho, ktorým je Městská část Praha 22, Úřad městské části Praha 22, odbor živnostenský, adresa - Nové náměstí 1250/10, Uhříněves, 104 00 Praha 22, Česká republika. 

III.

Použité pojmy

Pre účely týchto VOP platí, že:

a) spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Pre vylúčenie pochybností platí, že každá osoba identifikujúca sa voči predávajúcemu svojim IČO sa nepovažuje za spotrebiteľa;

b) zmluvnými stranami sú predávajúci a kupujúci;

c) prostriedkom diaľkovej komunikácie je taký prostriedok, ktorý umožní uzatvoriť kúpnu zmluvu bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán;

d) internetovým obchodom predávajúceho je miesto prevádzkované na internetových stránkach www.mkf.sk , ktoré umožňuje uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi zmluvnými stranami prostriedkom diaľkovej komunikácie;

e) tovarom sú produkty či služby ponúkané predávajúcim v rámci internetového obchodu, ktoré sú predmetom kúpy podľa kúpnej zmluvy;

f) kúpnou zmluvou je zmluvný vzťah medzi zmluvnými stranami, z ktorého vznikne predávajúcemu povinnosť odovzdať kupujúcemu ním dopytovaný tovar alebo poskytnúť službu a kupujúcemu povinnosť tento tovar prevziať alebo užiť službu a zaplatiť zaň predávajúcemu odplatu (kúpnu cenu);

g) reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru;

h) vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

IV.

Kúpna zmluva

1) Kúpna zmluva je medzi zmluvnými stranami dohodnutá a uzavretá prostriedkom diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán, ktorým je internetový obchod predávajúceho.

2) Kúpna zmluva je uzatváraná tak, že kupujúci v rámci internetového obchodu predávajúceho vyberie tovar a ním vybraný tovar vloží do košíka, resp. nákupného košíka a podľa jednotlivých krokov (krok 1 až krok 10) uvedených na internetových stránkach www.mkf.sk v rámci objednávkového formulára zadá požadované údaje a tovar záväzne objedná. Postup urobenia objednávky je nasledujúci:

Krok 1: Vyberte tovar, ktorý si chcete zakúpiť

Krok 2: Vybraný tovar pomocou tlačidla „Pridať do košíka“ vložte do košíka

Krok 3: V Nákupnom košíku nájdete všetky Vami vybrané produkty

Krok 4: Zadajte kód Zľavového poukazu, ak ho máte k dispozícii

Krok 5: Zvoľte, či budete nakupovať s registráciou (v takom prípade doplňte Vaše registračné údaje a

prihláste sa, či vykonajte novú registráciu) alebo bez registrácie

Krok 6: Zadajte fakturačnú adresu, prípadne adresu dodaciu, prípadne ak nakupujete ako podnikateľ

uveďte svoje podnikateľské údaje (firma, IČO, DIČ)

Krok 7: Zvoľte spôsob dopravy tovaru (spôsob doručenia)

Krok 8: Vyslovte súhlas s týmito VOP zaškrtnutím políčka v objednávkovom formulári

Krok 9: Zvoľte spôsob platby za tovar (výber spôsobu úhrady)

Krok 10: Dokončite objednávku kliknutím na pole „Záväzne objednať a zaplatiť“

3) Objednaním tovaru potvrdzuje kupujúci, že sa oboznámil s týmito VOP, že je nimi viazaný, a že súhlasí s uzavretím kúpnej zmluvy použitím prostriedku diaľkovej komunikácie.

4) Objednávka kupujúceho podľa ods. 2) je považovaná za platnú, ak obsahuje všetky predpísané údaje tak, ako sú uvedené v objednávkovom formulári. Kupujúci môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je kupujúcemu doručená akceptácia obsahu objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku podľa predchádzajúcej vety na email predávajúceho uvedený v týchto VOP. 

5) Urobená objednávka musí byť akceptovaná predávajúcim. Predávajúci nie je povinný objednávku kupujúceho akceptovať, a to aj bez uvedenia dôvodu. Akceptácia predávajúceho nadobúda účinnosť a kúpna zmluva je uzavretá a účinná okamžikom, keď jeho akceptácia obsahu objednávky dôjde kupujúcemu. Akceptácia obsahu objednávky predávajúcim bude urobená spravidla emailom na emailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke podľa ods. 2) a obsahuje najmä potvrdenie o urobení objednávky a jej zhrnutie, ktoré obsahuje najmä označenie kupujúceho, označenie predávajúceho, označenie tovaru, uvedenie kúpnej ceny tovaru a ďalších platieb kupujúceho (dopravné, apod.), uvedenie zvoleného spôsobu dopravy, úhrady kúpnej ceny tovaru, apod. a sú k nej pripojené tieto VOP. Akceptácia obsahu objednávky predávajúcim môže byť taktiež predávajúcim vykonaná v listinnej podobe, telefonicky, odovzdaním tovaru kupujúcemu, alebo iným preukázateľným spôsobom. Týmto nie je dotknutý odsek 6).

6) Predávajúci si vyhradzuje, že v ním určených prípadoch môže podmieniť uzavretie kúpnej zmluvy uhradením zálohy na úhradu kúpnej ceny kupujúcim alebo môže po uzavretí kúpnej zmluvy žiadať o uhradenie zálohy na úhradu kúpnej ceny kupujúcim, a to v lehote stanovenej predávajúcim. Ak nedôjde k úhrade zálohy riadne a včas, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Takto môže byť postupované najmä v prípadoch väčšieho objemu objednaného tovaru, vyššej kúpnej ceny tovaru, pri drahšom tovare, apod. O lehotu na uhradenie zálohy sa predlžuje lehota na akceptáciu či neakceptáciu objednávky, prípadne lehota na dodanie tovaru. Ak bola kupujúcim predávajúcemu riadne uhradená záloha na kúpnu cenu tovaru, bude táto uhradená záloha od kúpnej ceny tovaru odpočítaná. Uhradená záloha alebo jej časť bude kupujúcemu predávajúcim vrátená v prípade, ak vznikne kupujúcemu nárok na vrátenie kúpnej ceny alebo jej časti.

7) Predávajúci je oprávnený vyžiadať si od kupujúceho potvrdenie pravosti a pravdivosti údajov uvedených na jeho objednávke, tzn. autorizáciu objednávky kupujúceho, na základe ktorej budú overené údaje v objednávke, a to najmä formou písomnej listovej zásielky, telefonicky alebo e-mailom. Ak nebude kupujúci reagovať na žiadosť predávajúceho o autorizáciu objednávky do desiatich (10) pracovných dní odo dňa uskutočnenia žiadosti predávajúceho o autorizácii objednávky, alebo ak odmietne kupujúci objednávku autorizovať, tzn. potvrdiť pravosť a pravdivosť všetkých údajov na nej, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. O lehotu na potvrdenie pravosti a pravdivosti údajov sa predlžuje lehota na akceptáciu či neakceptáciu objednávky, prípadne lehota na dodanie tovaru.

8) Náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré kupujúcemu vzniknú v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), si hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby. Predávajúci neúčtuje kupujúcemu náklady na prostriedky diaľkovej komunikácie.

9) Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy. Kópiu týchto VOP obdrží kupujúci ako prílohu akceptácie obsahu objednávky kupujúceho predávajúcim. Zmluvné strany výslovne vylučujú, aby sa na úpravu ich práv a povinností užili obchodné podmienky kupujúceho.

10) Kúpna zmluva bude po svojom uzavretí uložená u predávajúceho a je prístupná kupujúcemu k jeho žiadosti zaslanej predávajúcemu na elektronickú adresu predávajúceho, ktorá je uvedená v čl. II. ods. 1) týchto VOP, a to najdlhšie po dobu piatich (5) rokov odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy. Po prihlásení do svojho zaregistrovaného užívateľského profilu (účtu) má registrovaný kupujúci možnosť vstúpiť do prehľadu História objednávok, kde si registrovaný kupujúci počas existencie svojho užívateľského profilu môže kedykoľvek zobraziť detailný prehľad všetkých svojich uskutočnených objednávok.

11) Kupujúci má možnosť pred odoslaním objednávky skontrolovať už vložené dáta, a pre prípad, že bude treba z jeho strany objednávku upraviť, má možnosť meniť vstupné údaje, ktoré do objednávky vložil až do okamžiku, keď objednávku ukončil a záväzne objednal.

12) V prípade technickej závady na internetovom obchode predávajúceho je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

13) Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je najmä povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s osobami, ktoré v minulosti podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu.

14) V prípade objednania niektorého tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho môže byť kupujúcemu ponúknuté predávajúcim poskytnutie darčeka k objednanému tovaru, a to úplne zadarmo. Kupujúci má možnosť v rámci objednávky tovaru s poskytnutím darčeka k tovaru vysloviť súhlas, v takom prípade mu bude darček poskytnutý spolu s tovarom. Ak neudelí kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety, darček mu nebude poskytnutý. Ak je kupujúcemu spoločne s tovarom poskytnutý darček, nie je kupujúci oprávnený vo vzťahu k takémuto darčeku uplatňovať práva kupujúceho podľa týchto VOP, a vo vzťahu k takémuto darčeku sa právny vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim posudzuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä podľa ustanovení občianskeho zákonníku o darovanie; to neplatí, ak je v týchto VOP vo vzťahu k darčeku výslovne uvedené inak.

15) Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo jej časti, pokiaľ:

a) sa už tovar nevyrába;

b) sa už tovar nedodáva;

c) sa výrazným spôsobom zmenila cena tovaru u dodávateľa tovaru;

d) sa pri tovare v internetovom obchode predávajúceho zobrazila pri urobení objednávky zjavne mylná kúpna cena alebo cena súvisiacich služieb; alebo

e) bol tovar označený ako „Nie je skladom“ alebo „Produkt dočasne vypredaný“ a tento tovar nie je možné dodať ani nahradiť iným tovarom.

Ak predávajúci odstúpil od kúpnej zmluvy a kupujúci zaplatil časť kúpnej ceny alebo celú kúpnu cenu, vráti predávajúci kupujúcemu zodpovedajúcu čiastku späť bez zbytočného odkladu najneskôr do štrnásti (14) dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola kúpna cena uhradená, ak sa nedohodnú zmluvné strany inak.

V.

Tovar

1) Predmetom kúpy podľa kúpnej zmluvy je tovar uvedený v záväznej objednávke kupujúceho urobené podľa čl. IV. ods. 2) týchto VOP.

2) Popis tovaru je uvedený v rámci internetového obchodu. Rozmery, váha a ostatné údaje uvedené v internetovom obchode vychádzajú z údajov výrobcov (dodávateľov) s tým, že výrobca (dodávateľ) si vždy vyhradzuje právo urobiť technické zmeny na výrobku bez predchádzajúceho upozornenia. Všetky informácie sú uvádzané podľa aktuálnych dostupných údajov od výrobcu alebo jednotlivých dodávateľov tovaru.

3) Kupujúci je oprávnený sa pred uskutočnením záväznej objednávky tovaru podľa čl. IV. ods. 2) týchto VOP formou e-mailovej správy opýtať predávajúceho na jednotlivé údaje vzťahujúce sa k tovaru.

4) Kupujúci berie na vedomie, že obrázky pri tovare majú iba orientačne informatívny charakter a nemusia zodpovedať skutočnému stavu. Zhodné platí pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP.

5) Predávajúci má právo v prípade zľavneného (akčného) tovaru obmedziť počet kusov predávaných jednému kupujúcemu v určitom období. O tejto skutočnosti musí byť kupujúci informovaní už v popise tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho, teda ešte pred objednaním tovaru.

6) Kupujúci je povinný riadiť sa pri užívaní, resp. aplikáciu tovaru návodom, ktorý je pripojený k tovaru, alebo etiketou.

VI.

Kúpna cena

1) Kúpna cena tovaru je uvedená pre každý tovar v rámci internetového obchodu predávajúceho. Kúpna cena je členená na kúpnu cenu bez DPH a kúpnu cenu vrátane DPH. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu vrátane DPH a ďalšie platby podľa ods. 3).

2) Kupujúci je povinný zaplatiť za tovar kúpnu cenu platnú v okamžiku účinnosti kúpnej zmluvy.

3) Ku kúpnej cene vrátane DPH budú kupujúcemu ďalej doúčtované náklady na dopravu (náklady na dodanie) do miesta určeného kupujúcim, prípadne náklady za zvolený spôsob platby, a to podľa platných cenníkov, ktoré sú dostupné v internetovom obchode.

4) Ak bude predávajúcim na základe kúpnej zmluvy vystavovaný daňový doklad (faktúra), slúži táto súčasne ako dodací list. Kupujúci súhlasí s prípadným zasielaním daňových dokladov (faktúr) elektronicky na emailovú adresu kupujúceho uvedenú kupujúcim v objednávke podľa čl. IV. ods. 2) týchto VOP.

5) Ak nebude predávajúcim stanovené inak, je podmienkou dodania tovaru kupujúcemu plné uhradenie kúpnej ceny.

6) Ak je na tovar poskytovaná akákoľvek zľava, nie je možné túto zľavu sčítať s inými zľavami alebo výhodami.

7) Ak bola kupujúcim predávajúcemu riadne uhradená záloha na kúpnu cenu tovaru, bude táto uhradená záloha od kúpnej ceny tovaru odpočítaná.

8) Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru podľa ods. 3).

VII.

Spôsob úhrady kúpnej ceny

1) Kúpnu cenu tovaru je možné uhradiť takto:

a) na dobierku, tj. v okamžiku dodania tovaru prepravcom v hotovosti / kartou;

b) bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány;

c) bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho,

bližšie podmienky a postupy pre vykonávanie jednotlivých spôsobov úhrad sú uvedené v internetovom obchode predávajúceho v záložke „ Všetko o nákupe – Možnosti platby “.

2) Splatnosť a okamžik úhrady kúpnej ceny závisí od spôsobu zvolenej úhrady kúpnej ceny, a to takto:

a) v prípade dobierky, tj. úhrady kúpnej ceny pri osobnom prevzatí tovaru kupujúcim od osoby, ktorá bola oprávnená na doručenie tovaru pre kupujúceho, je kúpna cena splatná v hotovosti/kartou v okamžiku dodania tovaru, a to k rukám osoby, ktorá bola oprávnená na doručenie tovaru pre kupujúceho, a je uhradená v prípade platby v hotovosti odovzdaním kúpnej ceny osobe, ktorá bola oprávnená na doručenie tovaru pre kupujúceho, a v prípade platby kartou v okamžiku pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho;

b) v prípade úhrady kúpnej ceny prostredníctvom platobnej brány je kupujúci presmerovaný na internetové bankovníctvo svojej banky alebo na zabezpečenú stránku pre platbu kartou. Po realizácii transakcie odovzdá platobná brána informáciu o vykonaní platby predávajúcemu, ktorý môže expedovať tovar ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade. V prípade, že nebude platba pripísaná na bankový účet predávajúceho do piatich (5) dní od realizácie transakcie, bude spôsob úhrady kúpnej ceny automaticky zmenený na dobierku;

c) v prípade bezhotovostného prevodu na bankový účet predávajúceho je kúpna cena splatná do piatich (5) dní odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy a je uhradená pripísaním kúpnej ceny na bankový účet predávajúceho.

3) V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny a/alebo akejkoľvek jej časti je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ustanovením predchádzajúcej vety nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu neuhradením kúpnej ceny kupujúcim vznikla.

VIII.

Výhrada vlastníctva

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru po plnom zaplatení kúpnej ceny.

IX.

Dodanie tovaru

1) Tovar bude kupujúcemu dodaný odoslaním tovaru prostredníctvom dopravcu do miesta určeného kupujúcim, ktorým je miesto uvedené v záväznej objednávke kupujúceho podľa čl. IV. ods. 2) týchto VOP.

2) Kupujúci je oprávnený z ponuky v rámci internetového obchodu zvoliť spôsob dodania tovaru a dopravcu, ktorý dodanie tovaru vykoná (týmto nie je dotknutá možnosť, že predávajúci môže ponúkať len jeden spôsob dodania tovaru či len jedného dopravcu, kedy kupujúci je povinný tohto dopravcu akceptovať, ak má záujem o kúpu tovaru). Voľbou dopravcu súhlasí kupujúci s cenou za dopravu vrátane DPH tak, ako je uvedená v rámci internetového obchodu predávajúceho. Aktuálny cenník dopravy a možnosti dodania tovaru sú uvedené v internetovom obchode predávajúceho v záložke „ Všetko o nákupe – Ceny dopravy “.

3) Náklady spojené s dodaním a prevzatím tovaru znáša, ak nebude predávajúcim stanovené inak, kupujúci.

4) Ak nie je kupujúci spotrebiteľ, predávajúci splnil svoju povinnosť odovzdať tovar kupujúcemu v okamžiku, keď ho predávajúci odovzdal prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, je tovar kupujúcemu odovzdaný v okamžiku, keď ho tomuto kupujúcemu alebo ním určenej osobe odovzdá dopravca; ak však dopravca určil kupujúci, ktorý je spotrebiteľom bez toho, aby mu bol predávajúcim ponúknutý, je tovar kupujúcemu odovzdaný v okamžiku, keď ho predávajúci odovzdá tomuto dopravcovi; práva kupujúceho voči dopravcovi tým nie sú dotknuté.

5) Kupujúci je povinný v prípade odoslania tovaru prostredníctvom dopravcu tovar prevziať v mieste, ktoré vo svojej záväznej objednávke podľa čl. IV. ods. 2) týchto VOP určil. Kupujúci je povinný poskytnúť dopravcovi a predávajúcemu všetku súčinnosť na to, aby mu bolo možné tovar dopraviť a odovzdať. Kupujúci je povinný tovar od dopravcu riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov, lepiacej pásky, ktorá slúži ako ochrana pred otvorením zásielky počas prepravy, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť dopravcovi samotnému. Podpisom dopravcovi či bezvýhradným prevzatím tovaru od dopravcu kupujúci potvrdzuje, že zásielka spĺňala všetky podmienky a náležitosti vyššie uvedené a k neskoršej reklamácii o porušenosti obalu zásielky bude predávajúci pristupovať na základe podpísaného doručovacieho listu, v ktorom kupujúci potvrdzuje neporušenosť vonkajšieho obalu zásielky vrátane počtu balíkov, alebo na základe bezvýhradného prevzatia zásielky kupujúcim.

6) Pokiaľ kupujúci po rozbalení zásielky zistí nekompletnosť tovaru podľa objednávky, faktúry alebo dodacieho listu, je povinný bezodkladne, najneskôr však do troch (3) dní od dodania tovaru podľa ods. 5), kontaktovať predávajúceho a informovať ho o tejto skutočnosti. Týmto nie je dotknutý odsek 5) zhora.

7) Pri splnení podmienky uvedenej v čl. VIII. týchto VOP prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru okamžikom prevzatia tovaru. 

8) Tovar bude podľa jeho dostupnosti, prevádzkových možností a vyťaženosti predávajúceho, miesta určeného kupujúcim pre dodanie, dopytu ďalších kupujúcich a iných faktorov majúcich vplyv na dodanie tovaru dodaný bez zbytočného odkladu po účinnosti kúpnej zmluvy, najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy, ak nie je u jednotlivého tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho uvedené inak (ak je predmetom kúpy podľa kúpnej zmluvy viac položiek tovaru, pri ktorých sú zároveň uvedené rôzne lehoty na dodanie, je lehotou na dodanie predmetu kúpy najdlhšia z uvedených lehôt) . Kupujúci berie na vedomie, že v prípade zvýšeného dopytu po tovare predávajúceho, v prípade zhoršených poveternostných podmienok alebo v prípadoch vyššej moci môže byť dodacia lehota dlhšia, ako je v obvyklých prípadoch. V prípade:

a) uhradením kúpnej ceny prostredníctvom platobnej brány alebo bezhotovostným prevodom plynie lehota podľa tohto odseku odo dňa pripísania kúpnej ceny na bankový účet predávajúceho, alebo odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy, podľa toho, ktorý okamžik nastane neskôr;

b) požiadavkou predávajúceho na uhradenie zálohy na kúpnu cenu (čl. IV. ods. 6) týchto VOP) plynie lehota podľa tohto odseku odo dňa uhradenia zálohy na kúpnu cenu predávajúcemu, resp. odo dňa pripísania zálohy na kúpnu cenu na bankový účet predávajúceho, alebo odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy, podľa toho, ktorý okamžik nastane neskôr; týmto nie je dotknuté písm. a);

c) požiadavkou predávajúceho na autorizáciu objednávky (čl. IV. ods. 7) týchto VOP) plynie lehota podľa tohto odseku odo dňa autorizácie objednávky kupujúcim, alebo odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy, podľa toho, ktorý okamžik nastane neskôr; týmto nie je dotknuté písm. a) a/alebo b).

9) Ak sa vráti zásielka odosielaná kupujúcemu prostredníctvom prepravcu ako nedoručená či nedoručiteľná (vrátane prípadu, keď kupujúci neuhradil dobierkovú sumu), kúpna zmluva bez ďalšieho zaniká dňom vrátenia zásielky prepravcom predávajúcemu. Týmto nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu takto vznikla, najmä právo na náhradu nákladov vynaložených na prípravu tovaru na odovzdanie kupujúcemu a nákladov na dodanie tovaru kupujúcemu.

X.

Vady tovaru

Časť A) - Vadné plnenie a doby pre uplatnení práv zo zodpovednosti za vady 

1) Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých tovaroch nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. 

2) Ak nejde o tovary, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité tovary, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).

3) Záručná doba je pri novom tovare dvadsať¬štyri (24) mesiacov, ak nebude u jednotlivého tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho uvedená dlhšia doba. Ak je na tovaru, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

4) Ak ide o použitý tovar, je záručná doba dvanásť (12) mesiacov, ak nebude u jednotlivého tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho uvedená dlhšia doba.

5) Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ ako predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch (3) týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

6) Vady tovaru musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu.

7) Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

8) Práva zo zodpovednosti za vady pri tovaroch, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.

9) Ak ide o použitý tovar, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do doby podľa ods. 4).

10) Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. 

11) Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

12) Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP sa táto časť A) na tieto darčeky neuplatní.

13) Predávajúci neposkytuje záruku podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje občiansky zákonník, ani neposkytuje pomoc a služby po predaji tovaru, ibaže je tak výslovne u konkrétneho tovaru v rámci internetového obchodu predávajúceho uvedené.

Část B) - Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady

1) Ak má tovar vadu, má kupujúci práva zo zodpovednosti za vady podľa ods. 2) až 4).

2) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

3) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

4) Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

5) Záruka sa nevzťahuje na vady a práva zo zodpovednosti za vady kupujúcemu nenáležia:

- za vady tovaru, na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť;

- pokiaľ vadu sám spôsobil.

Vadou tovaru nie je opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo pri použitom tovare opotrebenie zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania. Záruka sa nevzťahuje na vady a práva zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú najmä na vadu tovaru, ktorá vznikla:

a) užívaním tovaru v rozpore so všeobecne známymi pravidlami jeho užívania;

b) neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením tovaru do prevádzky;

c) neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním s tovarom;

d) použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom na obsluhu alebo pokynmi uvedenými na obale alebo v záručnom liste;

e) mechanickým poškodením alebo opotrebovaním tovaru;

f) v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorých je tovar vyrobený;

g) živelnými pohromami alebo vyššou mocou;

h) nedovolenými zásahmi do tovaru,

i) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojim charakterom (napr. svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia) prostrediu, ktoré je výrobcom určené, alebo ktoré jednoznačne vyplýva z povahy veci;

j) poškodením tovaru v dôsledku nadmerného zaťažovania alebo používania v rozpore so všeobecnými zásadami bezpečného správania a manipulovania s tovarom alebo zanedbaním starostlivosti o tovar;

k) na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním tovaru;

l) nedodržaním podmienok pre skladovanie tovaru, apod.;

m) pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;

n) pri použitom tovare za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim.

6) Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP sa táto časť B) na tieto darčeky neuplatní.

Časť C) - Informácia o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií

1) Práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) sa uplatňujú u predávajúceho. Predávajúci umožňuje kupujúcemu uplatniť reklamáciu vyplnením a odoslaním vzorového formulára na reklamáciu tovaru. Formulár pre reklamáciu tovaru tvorí prílohu týchto VOP a ďalej sa nachádza v rámci internetového obchodu predávajúceho v záložke „ Všetko o nákupe - Formuláre na stiahnutie “. Reklamáciu je možné uplatniť:

a) osobne v prevádzkarni predávajúceho na adrese MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika, v pracovnej dobe, prípadne v inej prevádzkarni predávajúceho, ktorých zoznam je uvedený v rámci internetového obchodu predávajúceho v záložke „Informácie – Naše obchody“. V prevádzkarni musí byť po celú prevádzkovú dobu prítomný pracovník poverený vybavovaním reklamácií.

b) zaslaním reklamácie alebo vyplneného vzorového formulára pre reklamáciu tovaru na emailovú adresu predávajúceho mkf@mkf.sk a tovaru na kontaktnú adresu predávajúceho MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika;

c) zaslaním reklamácie alebo vyplneného vzorového formulára pre reklamáciu tovaru a tovaru na kontaktnú adresu predávajúceho MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika.

2) Uplatnenie reklamácie podľa ods. 1) prebieha tak, že kupujúci predávajúcemu odovzdá/odošle najmä:

a) reklamáciu alebo vyplnený formulár pre reklamáciu tovaru, v ktorom bude najmä podrobne popísaná vada tovaru, navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie a e-mailový alebo telefónny kontakt na kupujúceho. Pokiaľ sa vada nevyskytuje trvalo, je nutné vo formulári pre reklamáciu tovaru jednoznačne uviesť podmienky, za ktorých sa vada prejavuje. Beh lehoty na vybavenie reklamácie začína až odo dňa predloženia úplnej a kompletnej reklamácie alebo úplného a v dostatočnom rozsahu vyplneného formulára pre reklamáciu tovaru kupujúcim predávajúcemu.

b) doklad o nákupe tovaru u predávajúceho. Bez priloženia dokladu o nákupe tovaru u predávajúceho musí kupujúci iným vierohodným spôsobom preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho a kedy. Beh lehoty na vybavenie reklamácie začína až odo dňa predloženia dokladu o nákupe alebo odo dňa preukázania skutočností podľa predchádzajúcej vety kupujúcim predávajúcemu iným spôsobom.

c) reklamovaný tovar. Reklamovaný tovar musí byť kompletný a zabalený pokiaľ možno v pôvodnom (či v inak adekvátnom) obale. V prípade, že kupujúci nedodá reklamovaný tovar kompletný a jeho kompletnosť je nevyhnutná na zistenie existencie reklamovanej vady a/alebo na jej odstránenie, beh lehoty na vybavenie reklamácie začína až odo dňa dodania chýbajúcich častí. V prípade reklamácie vykonanej zaslaním tovaru predávajúcemu, musí byť zásielka zabalená vo vhodnom obale a zaslaná predávajúcemu vhodným spôsobom s ohľadom na povahu tovaru, a vhodne a dostatočne poistená.

Beh lehoty na vybavenie reklamácie začína až odo dňa predloženia a doručenia všetkých listín a kompletného tovaru tak, ako je uvedené v písm. a) až c) tohto odseku. Do tejto doby nie je reklamácia považovaná za riadnu a úplnú a za uplatnenú.

3) Predávajúci kupujúcemu vystaví:

a) pri uplatnení reklamácie potvrdenie o prijatí reklamácie obsahujúce najmä: kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie, že bol kupujúci poučený o svojich právach podľa čl. X., časti B), ods. 2) až 4) týchto VOP, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Pokiaľ kupujúci uplatnil reklamáciu odoslaním tovaru, zašle predávajúci kupujúcemu toto potvrdenie e-mailom, s čím kupujúci súhlasí, ak nepožiada predávajúceho o písomné zaslanie potvrdenia.

b) po vybavení reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, doklad o vybavení reklamácie obsahujúce najmä: potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie, prípadne informáciu podľa ods. 7) (ďalej len „ reklamačný protokol “). Reklamačný protokol bude kupujúcemu dodaný spoločne s reklamovaným tovarom, týmto nie je dotknutý ods. 9).

4) Dopravu reklamovaného tovaru k predávajúcemu nesie na svoje náklady a nebezpečenstvo kupujúci okrem prípadu uvedeného v ods. 10). 

5) Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

6) Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých dvanástich (12) mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa vybavenia reklamácie. 

7) Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po dvanástich (12) mesiacov od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do štrnástich (14) dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

8) Kupujúci je povinný poskytnúť osobe vybavujúcu reklamáciu všetku nevyhnutnú súčinnosť na overenie existencie reklamovanej vady a na jej odstránenie.

9) Kupujúci bude predávajúcim vyrozumený o vybavení reklamácie e-mailom, ak nepožiada predávajúceho o písomné vybavenie reklamácie.

10) Kupujúci má právo na úhradu potrebných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamácie a reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie reklamovaného tovaru a boli vynaložené skutočne a účelne. Toto právo treba uplatniť u predávajúceho najneskôr do jedného (1) mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť vady reklamovaného tovaru; inak právo zanikne. 

11) V prípade reklamácie nezodpovedá predávajúci za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v reklamovanom tovare. Kupujúci je povinný si dáta v reklamovanom tovare pred zaslaním tovaru predávajúcemu sám zálohovať.

12) Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.

13) Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP sa táto časť C) na tieto darčeky neuplatní.

XI.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

1) Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy najmä v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Ak nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, ďalšie ustanovenia tohto článku (okrem ods. 10) sa na kupujúceho nevzťahujú. Ak je predmetom kúpy podľa kúpnej zmluvy viac kusov tovaru, posudzuje sa možnosť odstúpenia od zmluvy pri každom jednotlivom kuse tvoriacom predmet kúpy podľa kúpnej zmluvy zvlášť. Najmä kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:

a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho;

b) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;

c) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

d) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

2) Ak nejde o prípady podľa ods. 1) môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote štrnástich (14) dní odo dňa

a) prevzatia tovaru v prípade kúpnych zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamžikom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamžikom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamžikom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamžikom prevzatia prvého dodaného tovaru.

b) uzavretia zmluvy v prípade kúpnych zmlúv, predmetom ktorých je poskytnutie služby.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 

3) Predávajúci umožňuje kupujúcemu odstúpiť prostredníctvom vyplnenia a odoslania vzorového formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy tvorí prílohu týchto VOP a ďalej sa nachádza v rámci internetového obchodu predávajúceho v záložke „ Všetko o nákupe – Formuláre na stiahnutie“. Predávajúci potvrdí kupujúcemu na trvanlivom nosiči prijatie formulára na odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné urobiť:

a) osobne v prevádzke predávajúceho na adrese MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika, v pracovné dobe;

b) zaslaním odstúpenia alebo vyplneného vzorového formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu predávajúceho mkf@mkf.sk;

c) zaslaním odstúpenia alebo vyplneného vzorového formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy na kontaktnú adresu predávajúceho MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika;

d) akýmkoľvek iným jednoznačným vyhlásením urobeným voči predávajúcemu. Predávajúci však upozorňuje kupujúceho, že prejav vôle kupujúceho smerujúci k odstúpeniu od kúpnej zmluvy musí byť jednoznačný a určitý, a je na kupujúcom, aby prípadné odstúpenie od kúpnej zmluvy preukázal. Predávajúci preto odporúča kupujúcemu pri odstúpení od zmluvy využitie niektorej z variant podľa písm. a) až c) zhora.

4) Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, je povinný najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar, a to vrátane prípadných darčekov podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP, späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vrátane prípadných darčekov podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný. Zásielka obsahujúca tovar musí byť zabalená vo vhodnom obale, poistená u prepravcu najmenej na sumu kúpnej ceny tovaru a zaslaná predávajúcemu vhodným spôsobom s ohľadom na povahu tovaru. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. 

5) Kupujúci má právo v rámci lehoty pre odstúpení od kúpnej zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode; týmto nie je dotknuté, že v niektorých prípadoch rozbalenie a vyskúšanie tovaru vedie k nemožnosti od kúpnej zmluvy odstúpiť (ods. 1), písm. c) zhora). Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy a následnom vrátení tovaru kupujúci zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Zhodné platí pri prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP. Zmluvné strany dojednávajú, že predávajúci môže jednostranne započítať nárok na náhradu škody na tovare a na prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP (nárok podľa vety tretej a štvrtej) proti nároku kupujúceho na vrátenie platieb podľa ods. 6), veta prvá.

6) Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platby podľa predchádzajúci vety rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

7) Predávajúci týmto kupujúceho podľa § 3 ods. 1), písm. i) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku upozorňuje, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim znáša kupujúci nad rámec ods. 5) náklady spojené s vrátením tovaru a prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, ktorých výška zodpovedá:

- ak môže byť tovar vrátane prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP vzhľadom na jeho povahu vrátený prostredníctvom pošty – výška nákladov je daná cenníkom dopravcu zvoleného kupujúcim;

- ak nemôže byť tovar vrátane prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP vzhľadom na jeho povahu vrátený prostredníctvom pošty – výška nákladov je daná skutočnými nákladmi vyúčtovanými týmto dopravcom.

Priame náklady spojené s vrátením tovaru vrátane prípadných darčekoch podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 4,00 EUR do 10,00 EUR.

8) Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť platby podľa ods. 6), veta prvá kupujúcemu pred tým, ako mu je tovar vrátane prípadných darčekov podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru vrátane prípadných darčekov podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

9) Ustanoveniami tohto článku je kupujúci poučený o svojom práve odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle § 3 ods. 1), písm. h) zákona ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10) Ak je spoločne s tovarom prípadne poskytnutý kupujúcemu darček podľa čl. IV. ods. 14) týchto VOP, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiaci poskytnutý darček vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že darček nebude vrátený späť, bude táto hodnota chápaná ako bezdôvodné obohatenie na strane kupujúceho. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny nevráteného darčeka. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne. Toto dojednanie platí pre všetky prípady odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, tj. nie len v prípade odstúpenia podľa ods. 2).

XII.

Mimosúdne riešenie sporov

1) Predávajúci zriaďuje pre prípadné sťažnosti či iné podnety kupujúcich ako spotrebiteľov adresu určenú na podanie sťažností a iných podnetov, a to:

- emailom na emailovú adresu: mkf@mkf.sk. V prípade zaslania sťažnosti či iného podnetu na emailovú adresu predávajúceho, je predávajúci povinný prostredníctvom e-mailu bezodkladne potvrdiť obdržanie sťažnosti. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom emailu.

- písomne poštou na poštovú adresu:  MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom emailu ak bol v sťažnosti alebo podnete uvedený, inak písomne poštou.

Sťažnosť kupujúceho je predávajúci povinný posúdiť do piatich (5) pracovných dní od jej obdržania. 

2) Predávajúci informuje kupujúceho ako spotrebiteľa v zmysle § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotrebitele, v znení neskorších predpisov (jedná sa o český právny predpis), že subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorého sa má kupujúci právo obrátiť s návrhom na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy uzatvorenej s predávajúcim je Česká obchodná inšpekcia (dostupná na webovej stránke: https://www.coi.cz/en/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ ). S ohľadom na § 1 ods. 2) zákona č. 391/2015 Z. z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, sa na mimosúdne riešenia spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy uzatvorenej s predávajúcim nepoužije slovenský právny predpis.

3) Predávajúci ďalej informuje kupujúceho ako spotrebiteľa v zmysle článku 14 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/ 2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line), o existencii platformy pre riešenie sporov on-line (dostupná na webovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ). Platformu na riešenie sporov on-line môže kupujúci použiť pri mimosúdnom riešení sporu z kúpnej zmluvy uzavretej online s predávajúcim. Email predávajúceho je: mkf@mkf.sk .

4) Kupujúci ako spotrebiteľ sa ďalej môže so sťažnosťami obracať na Slovenskou obchodnou inšpekciu (https://www.soi.sk/sk) a Českou obchodní inspekci (https://www.coi.cz/).

XIII.

Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi

Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie Vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 116 ods. 14) zákona č. 452/2021 Z. z., o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov, ich zasielanie neodmietnete. Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní Vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie Vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk; tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a Vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade Vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

XIV.

Ustanovenia záverečná

1) Práva a povinnosti neupravené v týchto VOP riadia sa ďalej platnými právnymi predpismi, jak je uvedené v čl. I. ods. 3) a 4) týchto VOP. 

2) Písomné dojednanie medzi zmluvnými stranami odlišné od VOP má pred týmito VOP prednosť.

3) Tieto VOP a jednotlivé kúpne zmluvy sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

4) Osobou zodpovednou za prevádzku internetového obchodu prevádzkovaného na internetových stránkach www.mkf.sk je pán Radoslav Ďurana, tel.: +420 777 310 093.

5) Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 11. 04. 2024

V Prahe dňa 11. 04. 2024

MK FLORIA, spol. s r.o

Martin Kadlec

konateľ  

---------------------------------------------------------------------------

Príloha: Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy - pre spotrebiteľov

(vyplňte tento formulár a odošlite ho späť len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

Adresát (predávajúci):

internetový obchod: www.mkf.sk

obchodná firma: MK FLORIA, spol. s r.o.

IČO: 271 55 731

DIČ: CZ27155731

sídlo: Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

registrový súd: Mestský súd v Prahe, oddiel C, vložka 100523

doručovacia adresa: Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

adresa na doručovanie elektronickej pošty: mkf@mkf.sk

Týmto využívam svoje zákonné právo a odstupujem od kúpnej zmluvy na tento tovar:

Dátum objednania: ……………………………………………………………………….………...............................................

Dátum prijatia: …………………………………………………………………...............................................................……

Číslo objednávky: ………………………………………………………………….................................................................

Objednaný tovar: ………………………………………………………………….................................................................

Peňažné prostriedky za objednanie, prípadne aj za doručenie:

boli zaslané spôsobom: 

…………………………………………………………………...............................................……………......................

(tu prosím doplňte, ako bol tovar platený)

budú vrátené späť prevodom na bankový účet číslo: 

…………………………………………………………………...............................................………………………………..( tu prosím doplňte číslo účtu)

Kupujúci:

Meno a priezvisko kupujúceho: ……………………………………………………………………………...............................................

Adresa kupujúceho: ………………………………………………………………................................................................………………

Email kupujúceho: ………………………………………………………………...............................................................…………………

Telefon kupujúceho: ………………………………………………………………...............................................……………………………..

V ………………………….        dne ………………………….                                                 ………………………………………….

(tu vyplňte miesto)          (tu doplňte dátum)                                                               podpis kupujúceho

(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)

---------------------------------------------------------------------------

Príloha: Vzorový formulár pre uplatnenie reklamácie - pre spotrebiteľa

(vyplňte tento formulár a odošlite ho späť iba v prípade, že chcete reklamovať tovar v záručnej dobe)

Adresát (predávajúci):

internetový obchod: www.mkf.sk

obchodná firma: MK FLORIA, spol. s r.o.

IČO: 271 55 731

DIČ: CZ27155731

sídlo: Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

registrový súd: Mestský súd v Prahe, oddiel C, vložka 100523

doručovacia adresa: Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika

adresa na doručovanie elektronickej pošty: mkf@mkf.sk

Kupujúci:

Meno a priezvisko kupujúceho: ……………………………………………………………………………...............................................

Adresa kupujúceho: ………………………………………………………………................................................................………………

Email kupujúceho: ………………………………………………………………...............................................................…………………

Telefon kupujúceho: ………………………………………………………………...............................................……………………………..

Uplatnení reklamácie:

Dátum objednania reklamovaného tovaru: ……………………………………………………………………………………………

Dátum prijatia reklamovaného tovaru: ………………………………………………………………………………………………….

Číslo objednávky: …………………………………………………………………………………………………………………………………..

Reklamovaný tovar: …………………………………………………………………………………………………………………………….…

Reklamovaný tovar vykazuje nasledujúce vady:……………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………........................................................................

…………………………………………………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........................................................................

…………………………………………………………………………………………........................................................................

(podrobný popis vady)

Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie: 

…………………………………………………………………………………………........................................................................ 

…………………………………………………………………………………………........................................................................

(tu je potrebné požadovaný spôsob vybavenia reklamácie podrobne popísať, viď čl. X., časť B) Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho prípadne poučenie na druhej strane tieto listiny; v prípade žiadosti o zľavu z kúpnej ceny alebo pri požiadavke na odstúpenie od zmluvy uveďte prosím aj číslo účtu, kde má byť kúpna cena vrátená)

Prílohou tejto reklamácie je doklad o nákupe - daňový doklad či iný doklad preukazujúci kúpu reklamovaného tovaru.  

Reklamovaný tovar musí byť kompletný a zabalený pokiaľ možno v pôvodnom (či v inak adekvátnom) obale. V prípade reklamácie vykonanej zaslaním tovaru predávajúcemu, musí byť zásielka zabalená vo vhodnom obale a zaslaná predávajúcemu vhodným spôsobom s ohľadom na povahu tovaru, a vhodne a dostatočne poistená.

Predávajúci poučuje kupujúceho o právach kupujúceho zo zodpovednosti za vady (pozri najmä čl. X., časť B) Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho):

- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

- Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

Ďalšie práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady sú uvedené v čl. X., časť B) Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.

V ………………………….        dne ………………………….                                                           ………………………………………….

(tu vyplňte miesto)          (tu doplňte dátum)                                                                       podpis kupujúceho

(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)

Prílohy: Doklad o kúpe reklamovaného tovaru