Mimosúdne riešenie sporov

1) Predávajúci zriaďuje pre prípadné sťažnosti či iné podnety kupujúcich ako spotrebiteľov adresu určenú na podanie sťažností a iných podnetov, a to:

- emailom na emailovú adresu: mkf@mkf.sk. V prípade zaslania sťažnosti či iného podnetu na emailovú adresu predávajúceho, je predávajúci povinný prostredníctvom e-mailu bezodkladne potvrdiť obdržanie sťažnosti. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom emailu.

- písomne poštou na poštovú adresu:  MK FLORIA spol. s r.o., Bečovská 1326/9, Uhříněves, 104 00 Praha 10, Česká republika. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom emailu ak bol v sťažnosti alebo podnete uvedený, inak písomne poštou.

Sťažnosť kupujúceho je predávajúci povinný posúdiť do piatich (5) pracovných dní od jej obdržania. 

2) Predávajúci informuje kupujúceho ako spotrebiteľa v zmysle § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotrebitele, v znení neskorších predpisov (jedná sa o český právny predpis), že subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorého sa má kupujúci právo obrátiť s návrhom na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy uzatvorenej s predávajúcim je Česká obchodná inšpekcia (dostupná na webovej stránke: https://www.coi.cz/en/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ ). S ohľadom na § 1 ods. 2) zákona č. 391/2015 Z. z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, sa na mimosúdne riešenia spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy uzatvorenej s predávajúcim nepoužije slovenský právny predpis.

3) Predávajúci ďalej informuje kupujúceho ako spotrebiteľa v zmysle článku 14 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/ 2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line), o existencii platformy pre riešenie sporov on-line (dostupná na webovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ). Platformu na riešenie sporov on-line môže kupujúci použiť pri mimosúdnom riešení sporu z kúpnej zmluvy uzavretej online s predávajúcim. Email predávajúceho je: mkf@mkf.sk .

4) Kupujúci ako spotrebiteľ sa ďalej môže so sťažnosťami obracať na Slovenskou obchodnou inšpekciu (https://www.soi.sk) a Českou obchodní inspekci (https://www.coi.cz/).